Dlaczego nie warto szybko tracić na wadze?

Kiedy tracimy zbyt dużą ilość kilogramów, nasz organizm przestaje spalać tłuszcz i zaczyna sięgać do tkanek mięśniowych, by za pomocą ich redukcji sięgać po energię. Tak więc cała praca mięśni jest ściśle związana z poziomem metabolizmu, a kiedy są spalane, metabolizm traci na jakości. Dodatkowo, szybkie odchudzanie może doprowadzać do zmniejszenia ilości wody w organizmie – pierwsze odczucia są pozytywne, w końcu widzimy w lustrze mniej napuchnięte ciało i parę kilogramów mniej, ale lada chwila poddajemy się osłabieniu czy różnym złym humorkom. Nieprawidłowe odchudzanie może prowadzić też do wypadania włosówproblemów z układem immunologicznym i zaburzeń serca. Szybkie odchudzanie może także prowadzić do niedoborów witamin i minerałów.

Dieta nie jest najważniejsza

Nie ma najważniejszej rzeczy w odchudzaniu. Wszystkiego powinniśmy się trzymać w odpowiednich ilościach.  Dieta odgrywa sporą rolę, ale mimo to nie jest najważniejsza. Trzymając się wpływ na odchudzanie ma również aktywność fizyczna. Ćwiczenia powinniśmy sami dostosować adekwatnie do własnych możliwości. Dobre ćwiczenia poprawiają wytrzymałość organizmu oraz zapewniają jędrne i smukłe ciało.

Niektórzy mogą ominąć te zasady

Mowa tu o osobach mających dużą nadwagę, która jest zagrożeniem dla zdrowia. W takim przypadku najlepszym wyjściem jest skorzystanie z pomocy dietetyka. On sam wyjaśni ile w takim przypadku powinniśmy chudnąć tygodniowo.